سازمانها به منظور حذف کاغذ از مکاتبات اداری خود و روانسازی گردش فرآیند از نرم افزار اتوماسیون اداری استفاده مینمایند. نرم افزار اتوماسیون اداری سابقه طولانی مدتی دارند و چند نسل از آنها تاکنون تولید و به بازار عرض شده است.
نسلهای قبل نرم افزار اتوماسیون اداری دارای چرخههای از پیش تعریف شده و غیرقابل تغییری برای ایجاد و دریافت نامه هستند که شخصی سازی آنها را برای نیازهای سازمانهای مختلف غیر قابل امکان مینماید.
نرم افزار اتوماسیون اداری دایا
شرکت ایدهآل پردازش دایا با نگاهی متفاوت به تولید نرمافزار و ایجاد امکانات نرمافزاری در راستای استفاده در سیستمهای نوین بازرگانی و بازاریابی و کمک به بهینه کردن انواع بازاریابیهای مدرن و سنتی مشتریان با استفاده از علم روز نرمافزاری و تجارت الکترونیک سعی در ارایه خدمات مناسب و مقرون به صرفه به جامعه هدف خود کرده همچنین با توجه به خطمشی اصلی گروه آماده ارایه مشاورهها و طرحهای خود به فعالان اقتصادی با توجه به نیازهای آنها میباشد و در جهت ارایه این خدمات از بهترین امکانات و نیروهای فنی و بازرگانی استفاده کرده و این خدمات را در اختیار مشتریان گرامی قرار میدهد.
اتوماسیون اداری
در نسل جدید نرم افزار اتوماسیون اداری این نرم افزار بر مبنای نرم افزار BPMS و نرم افزار داشبورد مدیریت طراحی شده است تا علاوه بر نامههای عادی ، فرآیندهای مختلف سازمانی را متناسب با هر سازمان پوشش داده و در نهایت گزارش متنوع داشبورد در اختیار مدیران و راهبران نرم افزار اتوماسیون اداری قرار دهد.
ایده آل پردازش دایا همگام با شرکتهای برتر اقدام به تولید و ارائه نرم افزار اتوماسیون اداری با رویکرد BPMS نموده است.
نسل جدید نرم افزار اتوماسیون اداری دایا با بکارگیری جدیدترین روشهای تولید نرم افزار و به صورت وببیس و با زیرساخت BPMN تولید شده و به همین علت امکان هرگونه شخصی سازی را برای سازمانها فراهم میآورد.
زیرساخت فرآیند محور نرم افزار اتوماسیون اداری به سازمانها امکان میدهد بنا به نیازهای خود و با تمام جزئیات فرآیندهای سازمانی و اداری خود را تعریف نموده و اجرا نمایند.
امکانات
خلاصهای از امکانات نرم افزار اتوماسیون اداری دایا به شرح ذیل است:
- ساختار چند شرکتی: سامانه از پایه دارای ساختار چند شرکتی است. با این قابلیت منحصر بهفرد برای مجموعههای متشکل از چندین شرکت تحت یک مالکیت نیاز به تهیه چند نسخه نرم افزار اتوماسیون اداری مجزا وجود نخواهد داشت. کلیه نامهها و ارجاعات با قوانین چند شرکتی مدیریت شده و روابط بین شرکتها تنظیم میگردد و افرادی که در بیش از یک شرکت مجموعه فعالیت دارند بهراحتی و در یک نرم افزار به تمام فعالیتها و نامههای خود دسترسی دارند.
- کارتابلهای پویا که توسط کاربر قابل تعریف است. تمامی جوانب نامههای ارسالی یا دریافتی در این بخش توسط کاربر تعریف شده و مطابق قواعد تعریف شده کارتابل ایجاد میشود.
- ایجاد نامه در محیط ویرایشگر آفیس تحت وب. این امکان نیاز به وجود نرم افزار آفیس روی دستگاه کاربر را حذف میکند و کاربر از محیط وب قادر به استفاده از برنامه Wordخواهد بود.
- زیرساخت جستجو در نامه ها مبتنی بر ElasticSearch . با این ابزار امکان جستجو در کلیه محتوا و اطلاعات نامه فراهم شده بدون اینکه در کارآیی سیستم تاثیر منفی ایجاد گردد. جستجو بصورت هوشمند و همه جانبه انجام میگردد.
- تبدیل تصاویر به متن. متون اسکن شده نامههای فارسی با استفاده از ابزارهای پیشرفته OCR تبدیل به متن قابل جستجو و حتی ویرایش میشود.
- اسکن نامه بصورت مستقیم از صفحه وب. سامانه نیاز به نرم افزارهای سنگین مستقل دبیرخانه را برای نصب روی سیستم متصل به اسکنر حذف نموده و عملیات اسکن روی هر سیستم متصل به اسکنر بصورت مستقیم از طریق وب قابل اجرا است.
- فرمساز بدون پیچیدگیهای سیتسمهای مشابه. ساخت فرم با تعریف فیلدها و همچنین تعریف مراحل بصورتی بسیار ساده و کاربر پسند انجام می شود. نیاز به داشتن دانشی درباره طراحی فرآیند در این بخش نیست.
- مدیریت پروژه و کارهای مرتبط بصورت یکپارچه. امکان تعریف کار بصورت مستقل یا مرتبط با نامه های دریافتی وجود داشته و قابل تخصیص به افراد شرکت است. پس از تخصیص در پنل کارها امکان مشاهده وضعیت انجام یا همچنین بروزرسانی وضعیت کارهای منتسب به خود شخص وجود دارد.
- مدیریت مستندات و فایلها بصورت یکپارچه. فایلها و مستندات سازمانی و همچنین شخصی بصورت یکپارچه در نرم افزار اتوماسیون اداری دایا قابل تعریف و مدیریت است.
- ورودیهای متعدد برای ایجاد نامه. اگرچه ورود نامه از طریق تایپ متن یا اسکن رایجترین شیوه ایجاد نامه است، ورودیهای متنوع دیگری نیز برای ایجاد نامه وجود دارد:
- ورود نامه از طریق ایمیل دریافتی. به این شیوه میتوان یک ایمیل سازمانی را بهعنوان ورودی برای ایجاد نامه تعریف نمود. به کمک این امکان با دریافت ایمیل در آدرس مربوطه یک نامه اداری با محتویات آن ایجاد میشود در نرم افزاراتوماسیون اداری دایا ایجاد میشود.
- ورود نامه از طریق فکس.
- ورود نامه از طریق پیامک
- محیط چت و گفتگوی درون سازمانی برای انجام گفتگوهای داخلی و در نتیجه حذف نیاز به نصب نرم افزارهای پیام رسان دیگر.
- امکان ورود به سیستم با احراز هویت دوعاملی.
- امکان تعریف قالبهای متنوع برای چاپ اطلاعات یک فرم.
- پشتیبانی از پروتکل ECE.
- پشتیبانی از ایمیلها مانند جیمیل یا ایمیلهای سازمانی با پروتکل pop3.
- ۹۸/۱۱/۲۸